Hvad skal du vælge af autoophugger

sælge din bil til en autoophugger

Er du på markedet for en ny eller brugt bil? Du vil måske gerne slippe af med din gamle først.

Sikker på, at det er dejligt at få en sikkerhedskopi i indkørslen, men ældre biler er berygtede pengeudgravninger: Registreringsfornyelsesgebyrer, kørselskort, udbetalinger til lån og rutinemæssig vedligeholdelse er alt sammen, for ikke at nævne stadig mere byrdefulde udgifter til uventede reparationer. På et tidspunkt kaster du gode penge efter dårlig.

At sælge autoophugger er en fantastisk måde at rejse ekstra penge på. På dette punkt, hvordan du sælger gør hele forskellen. Sammenlignet med forhandlernes indkøb resulterer salg af private partier næsten altid i en højere nettosalgspris. Ifølge en LA Times-historie fra 2014 sælger en bil, der er værdiansat af forhandlere på omkring kr 13.000, for omkring kr 14.500 på det private marked – en forskel på 12% i forhold til den lavere pris. Det er rigtige penge.

Gabet er forholdsvis bredere i den nedre ende af markedet. Min kone og jeg købte for nylig en bil værd kr 3,300 til kr 3.500 på det private marked til forhandlere i vores område. Vores højeste tilbud på tilbud: kr 1.800.

I de følgende afsnit beskriver jeg, hvordan du kan sælge din bil til en autoophugger i en privat transaktion (spoiler alert: Det er ikke så svært), mens du holder dig sikker og maksimerer din retur. Du lærer at:

Hvad vil du vælge af forskellige autoophugger i køge

Forbered autoophugger til salg

Lav en god liste og få den foran seriøse lokale købere

Deal med potentielle købere

Sikker og juridisk afslutte en privat part køretøjstransaktion

Se også: Denne vejledning er designet til regelmæssige bilejere, der ønsker at offload personbiler på det private marked. Hvis du er interesseret i at sælge biler i volumen for at generere en regelmæssig kilde til side overtagelse, skal du se vores guide til fastsættelse og vending af biler til fortjeneste.

Første ting først: Vurder autoophuggers generelle tilstand.

Brug en olieforandring og kølervæske flush som påskud, bring det til en betroet mekaniker for en grundig inspektion. Du bliver sandsynligvis nødt til at betale ekstra for en grundig multipoint inspektion – måske over kr 100 – men det er værd at ro i sindet.

Spørg din mekaniker til at kontrollere eventuelle systemer eller komponenter, som du er særlig bekymret over – hvis bremserne er rystede, vil du sørge for, at de bliver inspiceret. Vejer resultaterne af denne vurdering objektivt. En ærlig mekaniker bør ikke være for aggressiv til at diagnosticere potentielle problemer, men du vil gerne spørge direkte om hvilke problemer der er alvorlige, og som kan vente med at blive rettet.

Hvad skal du kigge efter ved en skrothandler

Potentielt alvorlige (og dyre) problemer indbefatter, men er ikke begrænset til:

Bremseproblemer (disk og hydrauliske problemer er dyrere end slidte pads)

Suspensionsproblemer

Transmission problemer

Emissionssystemfejl

Elektriske problemer

Elektroniske problemer (mere almindelige i nyere biler)

Motorproblemer

Med undtagelse af elektroniske problemer er disse problemer mere tilbøjelige til at forekomme i ældre, højere kilometer og sjældent drevne køretøjer. Med andre ord vil den 20-årige bil under pressen i din værftet sandsynligvis være mere problematisk end den treårige pendlerbil, der lige har rullet ud af lejemålet.