Vognmand er noget som alle burde vælge

Hvis din vognmand

Hvis din vognmand tager dig (eller en chauffør i din flåde) i Europa, Brexit eller ingen Brexit, er der en ny afgørelse, du skal være opmærksom på, der trådte i kraft i slutningen af ​​marts. Anhængerregistreringsordningen betyder, at hvis du tager en trailer i udlandet, er du nu forpligtet til at registrere den via DVLA.

Obligatoriske foranstaltninger

Det er meget vigtigt at bemærke, at de nye krav er obligatoriske, så det er ret vigtigt, at du forstår hvad der kræves, og at du gør det i god tid, før du kører den store rigg ud i den europæiske solnedgang. Et andet punkt at bemærke er, at denne registrering er adskilt fra det grønne kort om forsikring, som nogle EU- og EØS-lande kræver. Du skal bruge en af ​​dem til køretøjet og en til traileren (selvom det ikke betyder, at det koster dig to masser af forsikring, så rolig).

Ohhhh Wien

Med undskyldninger for Midge Ure, Ultravox og alle, der læser dette, som nu vil have en vis tune i hovedet, er årsagen til den nye lovgivning, at Storbritannien for nylig har ratificeret FN’s Wienerkonvention om vejtrafik i 1968. Det betyder, at fra nu af, hvis du laver vognmand i et hvilket som helst af de andre lande, der har ratificeret konventionen, skal du registreres, hvis du falder ind i de obligatoriske kategorier.

Hvem skal du vælge af vognmænd for at få den bedste service

Se hvilken

Vognmand er gode

Registreringskrav

De obligatoriske kategorier, i en nøddeskal, er:

Enhver trailer til kommerciel brug med en bruttovægt over 750 kg

Enhver til ikke-kommerciel brug med en bruttovægt på over 3.500 kg (hvis det er under denne vægtregistrering er frivillig)

Når du har registreret dig hos DVLA, sender de dig en bekræftelse via email, så får du et certifikat i det almindelige indlæg. E-mailen vil også give dig adgang til en nummerplade, som du skal vedhæfte på et iøjnefaldende sted. Du skal også bære certifikatet, når du rejser til udlandet for at blive vognmand og til at præsentere det, når du bliver spurgt.

Hvis dette er den første, du har hørt om det nye krav, og du har fået noget internationalt vognmand, der er opstillet i den nærmeste fremtid, skal du hurtigst muligt komme i kontakt med DVLA. Hvis du rejser uden at registrere din trailer, vil du være i strid med loven, som kunne lande dig i en masse varmt vand.

Vognmand er dit firma vigtigste styrke

Ved at blive medlem af Haulage Exchange kan du købe og sælge flere belastninger i Storbritannien og Europa eller få adgang til en stor virtuel arbejdsstyrke, så du kan udvide din virksomhed. Udover realtidsindlæsning kan du nyde fordelene ved Exchange’s professionelle ledelsesværktøjer og et væld af netværksmuligheder.